Hiǃ Holaǃ Bonjourǃ Ciaoǃ Guten tagǃ

The place to introduce yourselves.

Hiǃ Holaǃ Bonjourǃ Ciaoǃ Guten tagǃ

Postby Glossaphile » Thu 09 Aug 2012 4:47 am

ENGLISH

I'm a native English speaker with a B.A. in Spanish and a solid foundational knowledge of five other languages (French, Italian, Latin, German, and ancient/classical Greek). As a creative way to practice and improve my command of these languages, I've developed the rather unique hobby of translating/adapting song lyrics (as faithfully as possible while also maintaining melody, beat, and rhyme scheme). I've been doing it for over ten years now!

I look forward to lively discussions in multiple languages!

ESPAÑOL

Soy anglohablante nativo con licenciatura en español y un conocimento fundacional firme de cinco otros idiomas (el francés, el italiano, el latín, el alemán, y el griego antiguo/clásico). Como modo de practicar y mejorar mi dominio de estas lenguas, he elaborado el pasatiempo bastante único de traducir/adaptar las letras de las canciones (tan fielmente como posible mientras también manteniendo la melodía, el compás, y el esquema de rimas). ¡Hace más que diez años que lo hago!

¡Espero con ansia discursos animados en lenguas multiples!

Si hay errores en este mensaje, por favor no vacilen en decírmelos. ¡Así aprendo aún más!

FRANÇAIS

Je suis un anglophone natif avec une licence en espagnol et une connaissance fondamentale solide de cinque autres langues (le français, l'italien, l'allemand, le latin, et le grec ancien/classique). Comme une façon de pratiquer et perfectionner ma maîtrise de ces langues, j'ai élaboré le passe-temps assez unique de traduire/adapter les paroles des chansons (le plus fidèlement possible pendant maintenir aussi la mélodie, le métre, et le schéma rimique). Je l'ai fait depuis plus que dix ans!

J'ai hâte de discours gais en langues multiples!

S'il y a des fautes en ce message, s'il vous plaît n'hésitez pas à me les dire. Ainsi j'apprends plus encore!

ITALIANO

Sono un angloparlante nativo con una laurea in spagnolo e una conoscenza fondamentale solida di cinque altre lingue (il francese, l'italiano, il latino, il tedesco, ed il greco antico/classico). Come modo di esercitarmi e migliorare quella conoscenza, ho sviluppato il passatempo abbastanza unico di tradurre/adattare i testi delle canzoni (più fidelmente possibile mentre mantenendo anche la melodia, il ritmo, e lo schema delle rime). L'ho fatto da più di dieci anni!

Non vedo l'ora delle discussioni in lingue multipli!

Se ci sono degli sbagli dell'italiano in questo messaggio, per favore non hesitino a dirmeli. Così imparo ancora di più!

DEUTSCH

Ich bin ein Muttersprächer von Englisch mit einem Bakkalaureus des Spanisch und mindestens einer Mittelkenntnisse von fünf anderen Sprachen (Französisch, Italienisch, Latein, Deutsch, und Attisch). Wie eine Methode, zu üben und diese Kenntnisse zu vorbessern, hab' ich das ziemlich einzigartige Hobby gefunden, von Leider zu übersetzen/bearbeiten (so treu wie möglich, während die Melodie, den Takt, und die Reimanordnung auch instand zu halten). Ich mach' es seit mehr als zehn Jahren!

Wenn es Fehler in dieser Nachricht gibt, bitte zöger gar nicht, sie mir zu sagen. Also kann ich noch mehr lernen!
My YouTube Channelː [url]httpː/www.youtube.com/TranslatorCarminum[/url]
My Blogː [url]httpː//glossaphilia.blogspot.com[/url]
Glossaphile

Re: Hiǃ Holaǃ Bonjourǃ Ciaoǃ Guten tagǃ

Postby kaenif » Mon 13 Aug 2012 1:16 pm

Willkommen! Das ist sehr schön, dass Sie so viele Sprachen sprechen können!

That's about all for a kid just past A1. Haha! This board is not really active, but I'm sure there are a lot people that lurk here who can practise these languages with you :)
Can you recognise this character?
Nope, it's not shāng. It is a 囧 with a hat which 囧ed its chin off!
囧囧囧囧囧囧囧囧囧!
kaenif

Re: Hiǃ Holaǃ Bonjourǃ Ciaoǃ Guten tagǃ

Postby Tikolm » Mon 17 Sep 2012 8:44 pm

Glossaphile wrote:Je suis un anglophone natif avec une licence en espagnol et une connaissance fondamentale solide de cinq autres langues
On l'épele comme «cinq», pas comme «cinque».

Bienvenue à l'Omniglot ! :) Moi aussi, je suis une anglophone native, comme vous pouvez voir dans mon signature.

Yes, I'm reviving an old thread, sorry.
Native: English
Fluent: français
Basic: Cymraeg
Really basic: Español, lingua latīna
Conlangs (current): tikolmil, llyffws, Arliks, dilir
(Website is at http://risteq.net/ if you ever want to visit. It's supposed to be in 4 languages.)
Tikolm

Return to Introductions