guernsey and alderney french in text

If you've spotted anything on Omniglot that needs correcting, or have any suggestions for new material or how the site could be improved, this is the place to discuss them.

guernsey and alderney french in text

Postby vincan » Sat 08 Oct 2011 4:51 pm

No m'a d'maoundaeu dé d'piés tcheuque teimps dé dyîre, dé brédaoundgiaeu daeux mots en viar Aoeur'gnaeux pou ercordaeu sus cheu qu' no-s-appeûle dé noû jaeurs eine cassette, piêsqué ch'té vieule laoungue Nourmaounde n' y'eûst pu eintouot. N' y'a doun qu'meu tch'en counnîsse enco tcheuqu'chôse, tcheur j'ai counneu hardi bi aôt'faeux les viars Aoeur'gnaeux, d'vaount la draine dgeurre, cha fait bi pu dé tcheurainte aouns.. . . les vreus viars Aoeur'gnaeux, tels coumme lé bouounhoumme Fraöunchaeux Dâvi L'Có, Juge aôt'faeus, ein cousein a li... Nicolaus L'Cô, Williaûme Sumon, Williaûme Seubyîre, Charles Bâtiste (el Greffieu), et piés bi d'aôt's tchi m'prêchiaeunt d' ché teimps-lo. J'm'en veus préchyi touot douochemont pou qué chu qué j'dyis sait bi coumpreins.

Au c't haeu, en mil neu chonts huiptaounte-daeux, n' y'a pu maïnme qu' eine pouougni d'geins tchi piêssent dyîre y'êt' vreus Aoeur'gnaeux . . . . dé tchi leus païres et maïres y'étaeiunt itout, et leus graound-païres et graound-maïres dévaount iaeux et enco bi les sieuns d'vaount ch'lo, pou des chonts aouns, d'aouve des noums coumme Dupliaïn (ou du Pliaïn), Barbaöunchoun, Parmaöuntchieu, Hériveu, Seubyîre, Aoudouaïre, Mignôt, Mououraount, Sumon, Bô, Gaoudgioun, et taount d'aôt's. Hélô! I' sount touos hors aôu Parâdis, ch'eûst pouortchie! Et doun, quaûsi touot l'mounde en Aoeur'gny au c't haeu sount des "horsaouns" ou des "foreigners" d'Aoungliaeus! N' y'a pu d'rache Aoeur'gnaeuse eintout. Ch'eûst meu tchi vou l'dyis, et piés ch'eûst bi vrai. Oupreû la draîne dgeurre, djé n'paönse paé qué y'ait iaeu persounne tchi sount arvénuns pou pouoveu prêchyi daouns la vialle laoungue. Ah, qué ch'eûst trîste, ma foueu! Maeus, touotes les vialles laoungues s'en vount coumme cha, partouot l'Mounde, vouaiy'-ous... Et, en Aoeur'gny, les drains craîgnouns a prêchyi en Nourmaound d'Aoeur'gny . . . . ch'tait d'vaount la prémyîre dgeurre, vouaiy'-ous bi. Et, ch'eûst les maïres tchi l'ount perdeu...

From “Alderney”, a guidebook published c. 1932-1936 (contains a few words and phrases of Aur'gnais):
vincan

Return to Corrections and suggestions